Så trött så trött

Idag har varit en lång dag, och den är inte ens slut än!
Dagen började med att jag fick eskortera både Lillmatte och Minihusse till dagis, jag blir helt till mig av lycka när jag ser dagisgården, piper och vill in - men surtaten till stormatte låter mig inte få hälsa på. Hon menar att alla barn och vuxna som är där inte skulle uppskatta 40 kg bulldozer. Taskigt.

Efter att småttingarna blivit lämnade så gick vi en promenad genom skogen, när skogen tog slut mötte jag nog himlen tror jag. Flera km öppna fält att svänga de 4 lurviga på. Och så hade Stormatte med sig bollen! Min favorit med snöret på så att hon kan kasta den långt långt! Åh så glad jag blev!
Matte som är så tråkig tyckte att jag blev lite väl glad och tvingade mig till lugn efter en kort stund. Typiskt!
Men jag fick i alla fall leka en liten stund!
Efter det bar det av på nästa etapp av promenaden, i rask takt så fick jag promenera längs landsväg och skog för att slutligen nå delmål två, affären. Stormatte handlade smaskigt godis som hon strängt menade var enbart för träning - vad nu det ska betyda. Och så fick jag en mugg vatten. En söt liten dam ville hälsa ockås, jag blev glad men är egentligen inte så intresserad av främlingar, och matte säger att det är en bra egenskap. Jag blir lycklig när människor jag bekantat mig med dyker upp däremot!
Sista biten gick fort hem. Och så trött jag var när vi äntligen var hemma!


Men den där middagsluren varade inte länge, innan småttingarna skulle hämtas tyckte stormatte att en powerwalk i skogen ( men inte på stigen ) var en bra idé. Det tyckte nog jag också för jag riktigt mös, och stormatte var nöjd över de höga benlyften jag gjorde i skogen ( det ska tydligen vara ra träning för mina höfter säger hon )
När skogen tog slut så joggade vi en liten bit och snart var vi framme vid dagiset igen, jag förstår verkligen inte varför jag inte får leka där inne, så himla orättvist!

På vägen hem fick jag hur mycket godis som helst, stormatte sa att jag var "skitduktig" det måste ha varit en bra sak, eftersom jag fick så många godisar!

Nåja, jag har fått veta att "arbetet" är klart för idag, och att det räcker med toalettrundor innan det är dags att sova, förresten sover jag nog nu redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0