Presentation

Här har ni mig, Timbo - den charmigaste grisen ni mött!
Igår flyttade jag hit, till min nya tillfälliga ( eller kanske för alltid ) familj.
Jag är snäll, charmig och fiser illa, och så säger Stormatte att jag är aningen ouppfostrad, men att hon tänker råda bot på det. HUGA! Jag hoppas inte att det innebär alldeles för mycket arbete!
Men jag tror säkert att hon köper hem massor av smaskens och då kan det ju vara värt det. Jag är inte så dum så jag lär mig ganska snabbt!

Lillmatte är sträng ibland, fast rolig. Jag har förstått att hon gärna ger mig mat och det är ju toppen, bäst jag har reda på henne så att jag inte missar några godbitar! Minimatte är lite läskig ibland, han gör sådana jädra tjut ibland och jag vet inte riktigt om han är glad, arg, ledsen eller vad han vill. Men nu när jag varit här en stund förstår jag att det verkar som om han vill leka, jag försökte mig på att  bjuda u till dragkam men han fattade ju såklart ingenting, man kan hoppas att grabben lär sig, han kan vara riktigt kul ibland, och så delar han gärna sin mat han med. Mat är bra.

Idag har vi lämnat lillmatte på dagis och så gick vi en svängom i skogen på vägen hem, vagnen är lite obehaglig men jag kan leva med det. Stormatte väntar på att den minimannen ska somna så att vi ska g ut och ta oss ett litet träningspass, jag har ingen aning om vad det betyder men jag hoppas att det innebär mat och kanske en boll.

Bäst jag vilar en stund, man blir trött av att vakta barn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0